onsdag 26 maj 2010

Ännu mer tankar om följebrev, refuseringar och annat

Följebrev är uppe på tapeten igen, Mattias Boström har skrivit bra som sagt.

Personligen tror jag att följebrevet har blivit mitt stora hangup, eller rättare sagt var min hangup, därför att jag inte visste vad det var för fel på mitt manus.
Eftersom man aldrig får respons från förlagen, så kan man ju grubbla i all evighet. Och skylla på följebrevet. Och så fortsätter man och skriver och gör samma fel igen och igen.

Nu när jag vet vad det var för fel på manuset, så behöver jag inte gräma mig så mycket över följebrevet.
Men nästa gång ska jag skriva mer kort och komprimerat sådant. Har redan en "baksidestext" klar för mitt nästa manus.

Ett bra exempel på ett kort och beskrivande följebrev står Daniel Åberg för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...