tisdag 16 juni 2009

Nya skrivarprojekt

Är i gång igen. Det är skönt att skriva utan att ha press på sig.
Jag kom fram till att jag har 5 (fem) synopsis som jag skulle kunna göra romaner av. Frågan är bara vilket. Just nu skissar jag också på något helt nytt, och helt annorlunda. Det är ingen riktig ScFi (med det menar jag så där teknikfixerad), men utspelar sig i framtiden. Egentligen är det en slags relations/spänningsroman, den också.

Väldigt svårt att välja.

Egentligen är det ju bara tidsfördriv. Jag väntar. Kommer ägna hela sommaren åt att vänta och hoppas. Debutantångest.

Att Kvarnstenen är färdig har fört något annat bra med sig. Jag kan läsa igen. Det senaste året har jag haft svårt att läsa andras romaner. Så fort jag har börjat får jag idéer till mitt eget projekt.
Men nu läser jag. Intensivt. Bokrecensioner på min "vanliga" blogg
Bloggandet därborta på vanliga bloggen har kommit igång igen. Det efter att endast ha lyckats producera 14 inlägg under april och maj.

Och ja, håll tummarna för mig. Hoppas verkligen att förlagen läser mitt manus. Att inledningen fångar dem.


3 kommentarer:

  1. Vilken trevlig och intressant blogg du har! :)

    Jag håller tummarna (jättehårt) för dig & ditt manus!

    Soliga hälsningar,
    Dakota

    SvaraRadera
  2. Tack för uppmuntran och tummar som hålls!

    SvaraRadera
  3. Oj så spännande! Hit ska jag titta in igen för att se hur det går för dig. Jag längtar till dagen då mitt manus ligger hos ett förlag och jag själv väljer bland idéerna inför nästa projekt. :)

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...