söndag 25 januari 2009

Vaknade med en färdig story i huvudet

I morse var jag med om något märkligt.
Jag vaknade med en färdig story i huvudet.
Det har hänt förut, men det är mycket länge sedan. Flera år sedan. Det är alltid en mycket egendomlig upplevelse.
Ibland tror jag att det är en dröm som är onormalt välkomponerad. Jag har ingen aning om hur det går till.
Låg två timmar i sängen och komponerade vidare, inne huvudet. Inte förrän på eftermiddagen fick jag tid att skriva.
Jag har nu hela berättelsen i stora drag klar för mig.

Genren är också relativt ny för mig, det är en slags Science Fiction, typ Efter Katastrofen.

Nu ska storyn få ligga till sig, och jag fortsätter med andra aktuella projekt, se romanen på Kapitel 1.
Nya kapitel fylls på ungefär varannan dag.

Jag tror att jag är inne i någon slags Creative Binge just nu. Inte så kul för familjen, eftersom jag blir sur när jag inte får skriva dygnet runt, ungefär.

2 kommentarer:

  1. Så där känner jag med - att jag blir sur om jag inte får skriva. Jag har verkligen hatkärlek till skrivandet - om jag inte har något att skriva på blir jag otålig. Och om jag håller på med något och inte kan ägna all min tid åt det blir jag också otålig. Ibland funderar jag över om det är självplågeri jag ägnar mig åt... :)

    /Karina

    SvaraRadera
  2. Jag känner inte riktigt hatkärlek, i alla fall inte när jag surfar på en rejäl kreativ våg.

    Men jag vet att jag mår dåligt om jag inte får skriva.

    SvaraRadera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...