onsdag 23 november 2016

NaNoWriMo Dag 23 - Det går SÅ bra!

Oj, jag har glömt att blogga!
Jag har aldrig varit med om ett sådant flödande NaNoWriMo. Kanske har min förfärligt långa skrivpaus med det att göra. Jag har inte hunnit/velat skriva på två år. Men eftersom jag pysslat med litteratur hela tiden så har jag liksom inte släppt det, och det är klart man skriver ju när man pluggar också.

Det är så härligt att skriva utan att redigera (jag har faktiskt lyckats låta bli att titta tillbaka alls). Eftersom man skriver så koncentrerat är det rätt så lätt att hålla koll. Men jag har ju också haft ett synopsis att följa, även om jag inte tittat på det en enda gång. Historien sitter redan i huvudet. Om inte tittar på synopsis är det inte hela världen, det går ju att ändra senare om man missat något väsentligt. Jag har märkt att vad som är nyttigt med att skriva synopsis är man liksom hjälper till att memorera historien i huvudet. Varje gång man skriver ned något kommer man helt enkelt bättre ihåg det.

Jag är redan uppe i 42000 ord, bara drygt 7000 kvar, men jag tror inte att jag kommer att sluta vid 50000, eftersom berättelsen antagligen inte är färdig då.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...