onsdag 25 mars 2015

Blogg100 #25 - Framtidsplaner

Jag ska strax iväg till tåget för att resa till Breda i södra Nederländerna. Det är inte så långt härifrån, knappt en timme med tåg. Jag och äldste sonen ska besöka en högskola som har utbildningen "Integrale Veiligheid"(Safety and Security Management Studies).
Min son drömmer om att bli marechaussee (militärpolis), men det kommer nog inte att lyckas eftersom han har nedsatt syn på ett öga (amblyopi). Han ser det här som ett alternativ.
Varför han dras till en sådan här utbildning? Ja, det kan man fråga sig. Kanske har det att göra med att vi har bott i Mellanöstern och att han har intressen som inte jämnåriga har. När han var tolv och skulle hitta ett ämne att föreläsa om inför klassen så valde han inte fotboll, segling eller liknande, som sina kompisar, utan "Osama bin Laden". Det säger en del...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...