söndag 1 mars 2015

Blogg 100 #1 - Borta bra, men hemma bäst

Nu kör vi! 100 blogginlägg på 100 dagar. Lite som NaNoWriMo, men för bloggare.


Borta bra men hemma bäst. 
För nio året i rad i samma lilla by i Vorarlberg, Österrike. Berömd för sin pudersnö och frånvaro av liftköer. Ska inte säga vad den heter, jag vill att det ska förbli ett lugnt ställe...
Men i år snöade de flesta dagarna bort. Mina knän tål inte dåligt sikt i pisterna, då skidar jag nervöst och med spända ben... inte bra för knäna. Dessutom var jag och yngste sonen sjuka halva tiden, hosta och snuva. Maken och äldste sonen fräste dock på i backarna oavsett väder. Men några vackra dagar hade vi, se ovan.

Det finns några fördelar med att tillbringa dagarna borta från pisten; man läser mycket och man redigerar färdigt sitt manus och skriver följebrev!
Inom ett par dagar ska manuset mailas till förläggaren jag haft kontakt med och det ska bli så spännande att höra vad hon tycker om det.

Äntligen! Jag är så nöjd med mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...