lördag 27 september 2014

Möten

Denna bokmässedag handlade om olika möten för mig. Med jag börjar bakifrån tidsmässigt.

Lördagen på bokmässan brukar vara den mest stirriga, och den vane besökaren undviker Golvet. Så också jag, med ett undantag, jag besökte kort Vuxenskolans monter där det samtalades om BNP-tillväxt som politisk mantra och problemen med det. Per Holmgren, Stina Oscarsson och Birger Schlaug deltog.

Och sedan ett litet seminarium om KÄRLEK.
Eller All you need is Love.
Allt enligt Åsa Hellberg och Simona Ahrnstedt. Tjejer, älskar er!


Tvära svängar idag; jag var också på ett finstämt seminarium om DÖDEN. Om vi kan vara förberedda på den eller ej. Och finns det något efter detta. Sorg.
Owe Wikström, Lars H Gustavsson och Annika Koldenius, alla aktuella med böcker om detta tema, samtalade med Anna Lindman.
Inga bilder från det seminariet, tyvärr, mobilkameran orkade inte riktigt ända fram i enorma K2.

Slutligen, bäst med denna dagen var att få träffa två personer som jag mest har haft kontakt med via mail och Facebook. Allan och Birger, you made my day! IRL-möten är trots allt bäst, men inte alltid möjliga! Tack vare Bokmässan får man chansen.

1 kommentar:

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...