torsdag 3 januari 2013

Missa inte Allas novelltävling!

Missa inte veckotidningen Allas novelltävling! Ni har några dagar på er!

Mer om den här; men eftersom de inte ger instruktioner på hemsidan (dåligt Allas, jag hade aldrig upptäckt den här tävlingen om jag inte råkat få tag i ett gammal exemplar på tidningen), så skriver jag det här:

Allas 5-minuters noveller handlar alltid om relationer. Av många skiftande slag. Ofta med överraskande slut
Inget förlagt till historisk tid eller science fiction.
Max längd: 6000 tecken inkl blanksteg (det är en sida i tidningen).
Novellen får inte ha varit publicerad tidigare.



7 kommentarer:

  1. Det är bara att köra :)! Bra övning att få ihop en hel lite historia på ett så begränsat antal tecken dessutom. /Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett tufft format. Sitter och studerar några av deras 5-minuters noveller just nu för att se hur de är skrivna.

      Radera
  2. Tack för hjälp med reglerna som inte stod på allas sida

    SvaraRadera
  3. Kul att hitta en till med författardrömmar, lycka till!!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! Ska börja knåpa på mitt bidrag direkt!

    SvaraRadera
  5. Turligt nog hade jag en riktig kortisnovell som jag skrev för ungefär ett år sen spara på datorn. Var tvungen att redigera den en aning (man hittar så många brister när man läser sina texter flera månader efter att de är "klara"), men till slut blev jag nöjd och skickade in den! 5555 tecken lång blev den, haha.
    Är det någon som vet ungefär när tävlingen avgörs?
    Novellen jag skrev är dock av det dystra slaget, ska bli spännande att se om Allas tycker att den är bra - vore så häftigt att få en av sina texter publicerad!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid bra att spara gamla grejer!
      Själv fick jag inte till någon novell, det var helt blankt!

      Radera

NaNoWriMo Dag 9

 Hur går det för alla NaNoWriMo:are där ute? Min start har varit seg. Jag lyckades inte med min stategi att skriva mycket de första dagarna,...